Skip naar de inhoud

Leerlingparticipatie

Leerlingenstatuut

Op Notre Dame hebben we een eigen leerlingenstatuut. In dit leerlingenstatuut staat beschreven wat de rechten en plichten van onze leerlingen zijn; er staat dus beschreven wat mag en wat moet. Zo weten onze leerlingen altijd waar ze aan toe zijn.

Het leerlingenstatuut wordt aan de start van het schooljaar besproken in een basisgroep. Dat doen we niet alleen zodat leerlingen op de hoogte zijn van wat er in staat, maar ook omdat we het belangrijk vinden dat het past bij hoe we op school met elkaar omgaan. Mochten leerlingen ideeën hebben over hoe zaken op school anders of beter kunnen, dan bespreken we dat graag.

Een keer per jaar wordt het leerlingenstatuut op de agenda gezet van de medezeggenschapsraad. De leerlingengeleding mag er dan over stemmen. Wil je weten wat er in ons leerlingenstatuut staat, klik dan op de onderstaande button.

leerlingen bankje

Leerlingpanel

In elk leerjaar organiseren we elke periode een leerlingpanel. Hier worden zowel schoobrede als leerjaar gebonden zaken besproken. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Hoe is deze periode gegaan? Uit elk leerlingpannel neemt minimaal één leerling vervolgens deel aan onze leerlingenraad.

aula

Leerlingenraad

Omdat we het belangrijk vinden dat leerlingen ten alle tijden inspraak hebben en met ons kunnen meedenken, hebben wij een leerlingenraad. Deze raad komt periodiek bij elkaar en spreekt dan met docenten en de schoolleiding. Zo houden we elkaar op de hoogte en kunnen we de kwaliteit van ons onderwijs waarborgen en waar nodig nog beter maken.

leerlingen

Leerlingen in de MR

Elke school heeft een medezeggenschapsraad (MR). In de MR zitten leden namens de ouders, de docenten, het onderwijsondersteunend personeel én de leerlingen. Er zijn drie plekken voor leerlingen. Die kunnen door meer dan drie leerlingen worden ingevuld. Zodra bekend is welke leerlingen in de MR zitten, lees je dat hier.

 

gebouw Notre Dame